Synes du også disciplinen bæredygtighed og måske især kommunikationen og markedsføringen heraf er temmelig kompliceret? Og tier du hellere stille end at risikere at blive hængt ud?
Ja, så er du bestemt ikke alene!
Men hvordan drager du som virksomhed konkurrencefordele af dine grønne indsatser, hvis du ikke tør at sige dem højt? Bæredygtighed, ordentlighed, Verdensmål, klimaregnskab osv. osv. SKAL være en væsentlig og ikke mindst synlig del af jeres virksomhed. Du skal bruge det i din markedsføring, hvis du som virksomhed også skal kunne drage fordele af det. Men der er visse retningslinjer, du skal være opmærksom på,
når I kommunikerer ansvarligt.
Vær konkret - gå fra generelle udsagn til konkrete budskaber.
Vær ærlig og transparent - fortæl om jeres rejse undervejs, udfordringer.
Dokumenter ALTID - hellere konkrete dokumenterbare indsatser end store fluffy armbevægelser.
Kend lovgivningen - der findes lovgivning om, hvordan du kommunikere om bæredygtighed.
Undlad at placere 'bolden' KUN i marketing eller KUN i indkøb.
Forskellige kompetencer giver det bedste resultat.
Undgå halvhjertede løsninger - hold jer til få fokusområder og arbejd med dem grundigt og ordentligt.