Indhold:
- Hvad er bæredygtighed og samfundsansvar og hvordan kan det bruges i en kommerciel og strategisk tilgang
- AS-IS og TO-BE analyser, hvad har vi og hvad vil vi ?
- Definition af bæredygtigheds målsætning og fastlæggelse af strategi og slutmål
- Hvilke lavthængende frugter er der og hvad er de mere langsigtede mål.
- Produktstrategi; er der ting der kan ændres i råvarer/råmaterialer og hvilke certificeringer kan være relevante.
- Cirkulær økonomi med fokus på 17 Verdensmål som styringsredskab for virksomhedens bæredygtige strategi.
- Definition af aktiviteter indenfor sourcing, salg, marketing, service osv.
- Hænger dine aktiviteter sammen med målsætningen/strategien og hvordan skal det rapporteres til diverse interessenter ?
- Aktivitetsplan med rollefordeling, ansvar, delmål. Har du en plan og fordelt roller og ansvar så ingen er i tvivl om, hvad deres rolle er og hvad de bliver målt på? Kender de virksomhedens målsætning og arbejder efter den?
- Opfølgning på indsatser, delmål og målsætning. Implementering og klargøring til drift
Metode:
Arbejdsmetoden vil være en kombination af workshops, sparring, interne og/eller eksterne analyser, rådgivning, eksekvering samt drift, hvis der er behov for det. Det vigtigste for os er, at vores arbejdsmetode skal matche dig og din virksomheds behov, så vi laver ikke en workshop, hvis behovet for en analyse er større og mere relevant.
What's in it for me:
- En gennemarbejdet køreplan, hvor strategi og aktiviteter hænger sammen.
- Grundlæggende viden om samfundsansvar og bæredygtighed og hvordan det også kan bruges i en kommerciel sammenhæng.
- Nærvær i opgaven, så bæredygtighed ikke bliver komplekst, det bliver i stedet mere overskueligt og fokuseret.
- Stærkere brandværdi.
- Vi sikrer fremdrift og resultater.