du har max 10 sek.......





Vidste du, at max. 10 sekunder er alt du får, når en potentiel køber skal danne sig et indtryk af din virksomhed og dets brand i den digitale verden. Det synes vi er virkelig skræmmende, og det giver i særdeleshed stof til eftertanke og forhåbentlig handling.....Skal man være klimatosse for at kunne arbejde med bæredygtighed og er det virkelig den rigtige vej at gå





Prioriter dit digitale omdømme

Vi kender det alle sammen, når vi indimellem rammer en hjemmeside, som er håbløst forældet, ufærdig eller fyldt med fejl. Vi bruger ikke mange sekunder på siden, før vi går tilbage og finder en mere troværdig side eller decideret foretager en ny søgning. På trods af det, møder vi ofte en del virksomheder, som selv i 2019 ikke prioriterer deres hjemmeside bare et par gange om måneden. Fakta er bare, at kampen om kunderne i dag først og fremmest begynder digitalt. Hele 59% af de globale købere foretrækker nye produkter fra brands de allerede har et kendskab til, og hele 76% af de amerikanske købere interagerer med brands, inden de besøger en butik – og alt det sker altså online. Derfor er det så sindssygt vigtigt, at din virksomhed fremstår professionelt og skarpt allerede på forsiden. Din digitale taletid skal være lige i øjet hver gang, da du ellers mister potentielle kunder og omsætning.


Brug de bæredygtige initiativer fornuftigt

En af de måder, hvor du kan bruge din digitale taletid fornuftigt er ved at bruge dine bæredygtige initiativer til at beskrive din virksomhed og dens omdømme. Mange af de virksomheder, som vi snakker med, tænker ikke sig selv som specielt bæredygtige eller samfundsansvarlige. Ofte viser det sig, at mange allerede gør noget, som de i hverdagen ikke tillægger særlig stor værdi, hvorfor det ofte er en velbevaret hemmelighed i den enkelte virksomhed. Tallene fortæller os bare, at driver man sin virksomheds omdømme ud fra bæredygtighed og samfundsansvar, så er 90% af køberne villige til at kigge nærmere på ens produkt og endda lægge det i kurven.


Hårfin balancegang

Men det er en virkelig svær balancegang, for køberne i dag affinder sig ikke med tomme ord. Der skal være handling bag og ikke mindst fornuft. Greenwashing er et ord, der har været meget fremme, især i firserne, og det bruges især om virksomheder, som fortæller de er grønne uden at være det. Det er som oftest miljøorganisationerne som overvåger virksomheder, reklameblokke osv. Vores erfaring siger, at man bestemt ikke skal være bange for at bruge de grønne tiltag i ens storytelling. Hellere være lidt ydmyg og der så er substans bag end at smøre tykt på.