dichmann | lauridsen


BÆREDYGTIG BRANDING


  • Forside
  • Om os
  • Ydelser
  • Workshop
  • Klippekort
  • Blog
  • Vilkår
  • Kontakt

" skab forretning - kombiner dine bæredygtige indsatser med en klokkeklar strategi og god storytelling eller benyt vores ydelser uafhængigt af hinanden"



Signe Dichmann Andersen, Founder, Dichmann | lauridsen



strategi



Indhold:

  • Definition af den overordnede målsætning. Hvad er dit kommercielle mål og strategiske, og har du flere segmenter, har du så defineret dem og med delmål?
  • Definition af virksomhedside, værdier og kernefortælling. Kan du kort og godt fortælle mig, hvordan du skiller dig ud fra dine konkurrenter og hvorfor du er berettiget til at være på markedet om fem år - og kan dine ansatte?
  • Definition af virksomhedens WHY. Hvilken forskel gør du for forbrugeren eller køberen - og er de enige?
  • Definition af indefra-ud perspektivet og udefra-ind. Har du for travlt til at kigge op fra egne produkter samt drift, og har du en sælger, som kender til ALT omkring dit produkt?
  • Definition af brandmanus. hvad siger dine ansatte om virksomheden, når de handler, og hvad siger dine kunder?
  • Definition af bæredygtighed og samfundsansvar og hvordan det kan integreres i den overordnede strategi som en vigtig kerneværdi. Synes du også det hele virker temmelig uoverskueligt og undlader du bevidst at tage hul på emnet?
  • Definition af bæredygtigheds målsætning og fastlæggelse af strategi samt handling i henhold til den overordnede strategi.
  • Definition af andre strategiske tiltag og arbejde såsom digitalisering, kommunikationsstrategi osv.

Metode:

Arbejdsmetoden vil være en kombination af workshops, sparring, interne og/eller eksterne analyser, rådgivning, eksekvering samt drift, hvis der er behov for det. Det vigtigste for os er, at vores arbejdsmetode skal matche dig og din virksomheds behov, så vi laver ikke en workshop, hvis behovet for en analyse er større og mere relevant.


What's in it for me:

  • En gennemarbejdet klar og tydelig strategi med fokus på værdier og kernefortælling til brug i det fremtidige arbejde.
  • En tydelig og fokuseret handlingsplan, både på kort og lang sigt, som er implementerbar.
  • Øget kendskabsgrad og brandværdi, som giver en stærkere positionering på markedet.
  • Øget markedsandele.
  • At alle i organisationen spiller på samme bane og dribler imod samme mål.
  • Vi sikrer nærvær i opgaven.
  • Vi sikrer fremdrift og resultater.


bæredygtighed



Indhold:

  • Hvad er bæredygtighed og samfundsansvar og hvordan kan det bruges i en kommerciel og strategisk tilgang
  • AS-IS og TO-BE analyser, hvad har vi og hvad vil vi ?
  • Definition af bæredygtigheds målsætning og fastlæggelse af strategi og slutmål
  • Hvilke lavthængende frugter er der og hvad er de mere langsigtede mål.
  • Produktstrategi; er der ting der kan ændres i råvarer/råmaterialer og hvilke certificeringer kan være relevante.
  • Cirkulær økonomi
  • Incoporering af de 17 Verdensmål som styringsredskab for virksomhedens bæredygtige strategi.
  • Definition af aktiviteter indenfor sourcing, salg, marketing, service osv. Hænger dine aktiviteter sammen med målsætningen/strategien og hvordan skal det rapporteres til diverse intressenter ?
  • Aktivitetsplan med rollefordeling, ansvar, delmål. Har du en plan og fordelt roller og ansvar så ingen er i tvivl om, hvad deres rolle er og hvad de bliver målt på? Kender de virksomhedens målsætning og arbejder efter den?
  • Opfølgning på indsatser, delmål og målsætning.
  • Implementering og klargøring til drift

Metode:

Arbejdsmetoden vil være en kombination af workshops, sparring, interne og/eller eksterne analyser, rådgivning, eksekvering samt drift, hvis der er behov for det. Det vigtigste for os er, at vores arbejdsmetode skal matche dig og din virksomheds behov, så vi laver ikke en workshop, hvis behovet for en analyse er større og mere relevant.


What's in it for me:

  • En gennemarbejdet køreplan, hvor strategi og aktiviteter hænger sammen.
  • Grundlæggende viden om samfundsansvar og bæredygtighed og hvordan det også kan bruges i en kommerciel sammenhæng.
  • Nærvær i opgaven, så bæredygtighed ikke bliver komplekst, det bliver istedet mere overskueligt og fokuseret.
  • Stærkere brandværdi.
  • Vi sikrer fremdrift og resultater.

Læs mere om bæredygtighed på vores blog eller kontakt os for rådgivning

Branding



Indhold:

  • Definition af målgruppe, interessenter, samarbejdspartnere. Ved du lige præcis, hvem du vil ramme, hvorfor og hvordan?
  • Definition af strategisk og/eller kommerciel målsætning samt delmål. Hvad er virksomhedens målsætning og hænger den sammen med jeres aktiviteter i dag?
  • Definition af marketing målsætning og kundemål indenfor erhvervelse, udvikling og/eller fastholdelse. Tænker du kun nye kunder eller husker du at udvikle på de eksisterende og fastholde dem?
  • Dykke ned i kunderejsen, hvor godt kender du dine kunder, deres behov og ønsker og de platforme de færdes på og på hvilke tidspunkt?
  • Definition af aktiviteter indenfor salg, marketing, service osv. Hænger dine aktiviteter sammen med målsætningen eller stikker de lidt i alle retninger?
  • Aktivitetsplan med rollefordeling, ansvar, delmål. Har du en plan og fordelt roller og ansvar så ingen er i tvivl om, hvad deres rolle er og hvad de bliver målt på? Kender de virksomhedens målsætning og arbejder efter den?
  • Opfølgning på indsatser, delmål og målsætning.

Metode:

Arbejdsmetoden vil altid være en kombination af det, der giver mening for dig og din virksomhed uanset om det er workshops, interne og/eller eksterne analyser, rådgivning, eksekvering og/eller ekstra hænder til at drifte i en given periode. For os handler det om, at vi igennem dialog, viden og indsigt finder den bedste fremgangsmåde.


What's in it for me:

  • En gennemarbejdet køreplan, hvor strategi og aktiviteter hænger sammen.
  • Grundlæggende viden om branding og nye forretningsmuligheder samt udvikling.
  • Øget kendskabsgrad.
  • Stærkere brandværdi.
  • Vi sikrer nærvær i opgaven.
  • Vi sikrer fremdrift og resultater.

Book en sparring uden beregning

kommunikation



Indhold:

  • Definition af målgruppe, interessenter, samarbejdspartnere. Ved du lige præcis, hvem du vil ramme, hvorfor, hvordan og med hvad?
  • Definition af kanaler og prioritering. Ved du hvor dine kunder færdes og hvilke kanaler, der er de vigtigste at være synlige på.
  • Definition af relevante emner og interesseområder. Ved du, hvad dine kunder gerne vil snakke om og have hjælp til?
  • Udarbejdelse af kommunikationsstrategi. Har du en plan for hvor, hvordan og hvad I kommunikerer?
  • Udarbejdelse af content plan. Slukker du ildebrænde med din kommunikation og laver 'vupti'-kommunikation i sidste øjeblik og med venstre hånd?
  • Udarbejdelse af PR tekster, web tekster, content til sociale medier og web, film, grafisk materiale, rapporter osv.
  • Definition af afsender. Skal du selv formidle dit budskab eller virker det bedre, hvis andre siger det?
  • Få kommunikeret dine bæredygtige initiativer. Bruger du dine gode handlinger i din storytelling om dit brand?

Metode:

Arbejdsmetoden vil altid være en kombination af det, der giver mening for dig og din virksomhed uanset om det er workshops, interne og/eller eksterne analyser, rådgivning, eksekvering og/eller ekstra hænder til at drifte i en given periode. For os handler det om, at vi igennem dialog, viden og indsigt finder den bedste fremgangsmåde.


What's in it for me:

  • En gennemarbejdet kommunikationsstrategi, som tager udgangspunkt i den overordnede forretningsstrategi og igangværende kommunikation.
  • Grundlæggende viden om målgrupper og deres færden på forskellige kanaler.
  • Et kig udefra og ind. Hvordan fanger vi interessen hos vores kunder i kommunikationsstøjen.
  • Overblik og fremdrift via handlingsplaner, som du selv kan drifte.
  • Færdige tekster til brug på de forskellige kanaler.
  • Grundlæggende viden om brugen af kommunikation i branding.

Book en sparring uden beregning

projektledelse



Indhold:

  • Definition af projekt, målsætning og realistisk tidsplan.
  • Analytisk tilgang.
  • Procesoptimering.
  • Eksekvering.
  • Projektet tilføres ny viden og tværfaglige kompetencer.
  • Blikket vendes til udefra og ind frem for indefra og ud.
  • Sikre at snuden holdes i sporet.

Metode:

Vi er et lille fleksibelt konsulentfirma, som har mulighed for at sidde fysisk ved jer. Det giver hurtigere kommunikationsveje og løsning af udfordringer.


What's in it for me:

  • Uoverkommelige skuffeprojekter og ideer bliver realiseret.
  • Overblik, fremdrift og resultat inden for det aftalte tidsrum.
  • Ekstra hænder uden binding i form af fastansættelse.
  • Ekstra tid til andet.

Kontakt os og hør mere

værktøjskassen



Indhold:

  • Ansvarlig leverandørstyring - screeninger af produktionssteder
  • Rådgivning omkring indholdsstoffer og mærkning
  • Certificeringer og standardopfyldelse
  • Rapportering af Bæredyghedsindsatsen og samfundsansvar
  • Kvalitetssikring
  • Sourcing
  • Vejledning & rådgivning i valg af tekstiler/fibre etc.
  • Kravsspecifikationer
  • Digitalisering, web, sociale medier etc.
  • Kommunikationsopgaver
  • Tekstforfatter
  • Visuel identitet
  • Foto- og filmopgaver
  • Kampagner
  • SoMe strategi samt drift
  • Content til diverse kanaler
  • PR
  • Influencers, ambassadører
  • Kundetilfredshedsanalyse, brugeranalyse, leverandøranalyse
  • Produktbeskrivelser både teknisk samt til brug i kommunikation

Metode:

Værktøjskassen er alt det som kan være svært at nå i hverdagen og som ofte lander nederst i bunken

- på trods af vigtigheden.


What's in it for me:

  • Fleksibel omkostning, kan både være i projekter eller som rådgivning.
  • Du kan fokusere på det du skal og er god til uden dårlig samvittighed.
  • Vi sikrer nærvær i opgaverne.
  • Vi sikrer din virksomhed fremdrift, synlighed og resultater, så den professionelle profil bevares.

Skal vi tage en snak om opgaven ?



dichmann | lauridsen



Signe Dichmann Andersen
sda@dichmannlauridsen.dk
+45 40259262

Jeanette Lauridsen
jla@dichmannlauridsen.dk
+45 51242649





By dichmann v. signe dichmann andersen, assensvej 12, dk-5580 Nr. Aaby, cvr 40658688

Be sustainable aps v. jeanette lauridsen, nørregade 43, dk-6580 vamdrup, cvr 40686002